Моделювання процесу саморегуляції для студентів факультету фізичної культури
Keywords:
студенти, факультет фізичної культури, процес саморегуляції, моделюванняAbstract
У статті обґрунтовано необхідність моделювання процесу саморегуляції для студентів факультету фізичної культури. Розроблено модель комплексної технології навчання прийомам саморегуляції з урахуванням специфіки професійної діяльності вчителя фізичної культури. Представлено результати впливу прийомів саморегуляції на регулятивну сферу особистості.
Downloads
References
Емельянов Ю.Н. Активное социально-психологическое обучение [Текст] /. Ю.Н. Емельянов — Л.: ЛГУ, 1985. — 168 с.
Ильин Е.П. Удовлетворенность деятельностью как социально-психологический феномен [Текст] /. Е.П. Ильин // Психофизиологическое изучение учебной и спортивной деятельности. — Л., 1981. — С. 4-13.
Карченкова, М.В. Структура профессиональных способностей студентов факультета физического воспитания [Текст] / М.В. Карченкова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні
проблеми фізичного виховання і спорту. — Харків — Донецьк, 2004. — № 18. — С. 270-276.
Леонова А.Б. Психопрофилактика неблагоприятных функциональных состояний человека [Текст] / А.Б. Леонова, А.С. Кузнецова. — М: Изд. Моск-го ун-та, 1987. — 104 с.
Митина Л.М. Учитель как личность и профессионал: психологические проблемы. [Текст] /.Л.М. Митина. — М.: Дело, 1994. — 215 с.
Пантилеев С.Р. Методика исследования самоотношения. [Текст] /. С.Р. Пантилеев. — М.: Смысл, 1993. — 32 с.
How to Cite
Issue
Section
License
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).