Система застосування технічних пристроїв з елементами спорту для інтегрального розвитку дітей дошкільного віку
Keywords:
технічні пристрої, інтегральний розвиток, діти, баскетбол, туризм, гра, іграшкаAbstract
Розроблено технічні пристрої з елементами баскетболу, рухливих ігор, спортивного туризму для інтегрального розвитку дітей дошкільного віку: технічний пристрій «Розумне кільце» з елементами баскетболу, геометричні фігури з підтавкою «Веселі куточки» на основі системи М. Монтенсорі, м’які іграшки «Парочка» з елементами спортивного туризму.
Downloads
References
Аршавский И. А. Очерки по возрастной физиологии / И.А, Аршавский. — М., 1967. — 246 с.
Бернштейн Н.А. О ловкости и ее развитии / Н.А. Бернштейн. — М., ФиС, 1991. — 276 с.
Волохов А. А. Очерки по физиологии нервной системы в раннем онтогенезе / А.А. Волохов. — Л., 1968. — 178 с.
Интервью с профессором И.А.Аршавским: Режим доступа: http://www.rebenok.com/info/earlydevelopment/nikitin/53647/intervj-sprofessorom-i-arshavskim.html Лахно О.Г., Козіна Ж.Л., Москалець Т.В. // Вісник Чернігівського державного педагогічного
унівчерситету ім. Т.Г. Шевченка. — Чернігів, 2010. — Випуск 81. — С. 531—535.
Юный баскетболист: Пособие для тренеров / Под ред. Е.Р.Яхонтова. — М.: Физкультура и спорт, 1987. — 175 с.
Montessori, Maria; Oswald, Paul; Schulz-Benesch;Günter. «Kosmische Erziehung» Freiburg: Herder; 7. Aufl., 2004.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).