Вивчення мотивів до занять оздоровчими фізичними вправами у школярів, які мають дефекти постави
Keywords:
постава, мотивація, зацікавленістьAbstract
Вивчення мотивів до занять оздоровчими вправами учнів старших класів загальноосвітніх шкіл доводять, що майже кожен учень хоче мати струнку поставу. Але, насправді лише десята частина опитаних ефективно спрямовує свою діяльність на вдосконалення власної зовнішності
Downloads
References
Бєлянова Н.Т. «Фигура, грация, осанка». Для старшекласниц. — М., «Просвещение». 1978.
Бубела О.Ю., Петрина Р.Л., Сениця А.І. Навчально-методичний посібник з курсу загальної гімнастики. — Львів, 2001. — 72 с.
Гайда С.П. Анатомія і фізіологія людини: Навчальний посібник для вузів. — 1980. — 216 с.
Грушко B.C. Основи здорового способу життя. — Тернопіль,1999. — 21 с.
Мухін В.М. Фізична реабілітація. — К.: Олімпійська література, 2000. — 422 с.
Правосудова В.П. Учебник инструктора по лечебной физической культуре. — Москва: «Физкультура и спорт», 1980. — 351 с.
Хрипкова А.Г. Вікова фізіологія. — К.: Вища школа, 1982 — 272 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).